Algemene voorwaarden
Algemene verkoop, leverings- en betalingsvoorwaarden van Allround Office b.v.
1. Algemeen
Op de tussen opdrachtgever enerzijds en Allround office bv, verder te
noemen Allround Office anderzijds, tot stand te komen overeenkomsten,
alsmede op voorafgaande aanbiedingen en op de acceptatie hiervan zijn
geen andere voorwaarden toepasselijk dan hier vermeld, tenzij Allround
Office expliciet, schriftelijk afwijkingen heeft vastgelegd.
2. Aanbieding en overeenkomst
2.1. Iedere door Allround Office uitgebrachte aanbieding, zowel mondeling
als schriftelijk, is vrijblijvend, tenzij in een schriftelijke aanbieding een
geldigheidsduur is vermeld.
2.2. Vermeldingen van maten en /of gewichten, van afbeeldingen en/ of
tekeningen, van technische specificaties, kleuren soort, hoeveelheid,
samenstelling, vermogens en kwaliteit e.d. in catalogi, brochures en of op
andere wijze geschiedt zo nauwkeurig mogelijk.
Deze opgaven zijn echter slechts bindend voor zover zulks uitdrukkelijk door
Allround Office schriftelijk is bevestigd.
2.3. Iedere door Allround Office ontvangen order geldt als onherroepelijk.
2.4. De overeenkomst geldt als gesloten na ontvangst van de aanvaarding
van een aanbod, tenzij Allround Office binnen veertien dagen na die
ontvangst haar aanbod schriftelijk heeft herroepen.
3. Prijzen
3.1. Tenzij uitdrukkelijk schriftelijk geoffreerd zijn alle prijzen exclusief porto,-
vervoer,- montage,- installatie,- reis, - verblijf,- en andere bijkomende
kosten, alsmede exclusief omzetbelasting (B.T.W.) en andere heffingen welke van overheidswege worden opgelegd.
4. Betaling
4.1. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen zal betaling
contant bij aflevering geschieden zonder aftrek, compensatie of
opschorting uit welke hoofde dan ook.
4.2. Indien opdrachtgever niet stipt betaald is hij, zonder dat enige
ingebrekestelling benodigd is, over het openstaande bedrag een rente van
1,5% per maand, of gedeelte daarvan, verschuldigd en heeft
Allround Office van rechtswege direct het recht de vordering uithanden te
geven, in welke geval opdrachtgever naast het alsdan verschuldigde bedrag
tevens gehouden zal zijn tot vergoeding van de buitengerechtelijke
incassokosten, de hoogte van de eerstgenoemde kosten bij voorbaat vast te
stellen op 15% van dit bedrag, zulks noemde kosten met een minimum
van € 275, = beide exclusief omzetbelasting.
5. Medewerking
5.1. Indien, door aan opdrachtgever toe te rekenen
omstandigheden de
overeengekomen prestatie door Allround Office niet kan worden
uitgevoerd
terwijl laatst genoemde in staat en bereid is tot levering, zal
Allround Office voor rekening van opdrachtgever de inmiddels beschikbare
zaken opslaan op een door Allround Office gekozen locaties. Door de
enkele schriftelijke melding van deze handeling wordt de levering alsdan
geacht te hebben plaatsgevonden.
5.2. Opdrachtgever is verplicht alsdan aan Allround Office de opslagkosten
volgens het gebruikelijke tarief te vergoeden.
6. Levertijd
6.1. De levertijd wordt zo nauwkeurig mogelijk opgegeven en gaat
in nadat de overeenkomst is gesloten, alle voor uitvoering
noodzakelijke gegevens in bezit van Allround Office en betaling, indien
en voor zover deze bij opdracht
dient te geschieden, is verricht.
6.2. Bij overschrijding van de levertijd, anders dan door overmacht, zal
Allround Office, na ingebrekestelling een redelijke termijn worden gegund
om aan haar verplichtingen te voldoen. Slechts buitensporige overschrijding kan worden beschouwd als wanprestatie.
7. Eigendomsvoorbehoud
7.1. Allen aan opdrachtgever geleverde zaken blijven eigendom van
Allround Office c.q. van haar toeleveranciers, tenzij alle bedragen, die
opdrachtgever verschuldigd is voor de krachtens desbetreffende
overeenkomst geleverde en te leveren zaken, verrichtte en te verrichten
werkzaamheden, alsmede de bedragen tengevolge van het eventueel
uitblijven van tijdige betalingen, volledige aan Allround Office zijn voldaan.
7.2. In geval van ontbinding van de overeenkomst is Allround Office
gerechtigd zonder verdere ingebrekestelling of gerechtelijke tussenkomst de
door haar geleverde zaken op eerste vordering terug te nemen.
Opdrachtgever zal Allround Office in voorkomende geval in staat stellen en
machtigt Allround Office nu voor alsdan voornoemde zaken terug te
kunnen (doen) nemen, ongeacht of deze zijn bevestigd, gemonteerd of op
andere wijze met andere zaken zijn verbonden.
8. Garantie
8.1. Gedurende een periode van drie maanden (tenzij door de fabrikant een
langere termijn gegarandeerd wordt) na levering zal Allround Office
ontwerp en fabricagefouten in geleverde nieuwe zaken naar beste
vermogen herstellen, indien niet aan de overeengekomen specificaties
wordt voldaan, mits aangeboden aan haar magazijnen. Alle vervangen
onderdelen worden eigendom van Allround Office.
8.2. Allround Office is niet gehouden tot enig herstel. Indien
en zolang opdrachtgevers in gebreke blijft met betrekking tot enige
prestatie jegens Allround Office.
8.3. Garantie op bij levering eerder door derden gebruikte zaken wordt
nadrukkelijk uitgesloten.
9. Aansprakelijkheid
9.1 Allround Office aanvaardt aansprakelijkheid volgens haar
garantie-bepalingen en volgens het in dit artikel beschrevene. Iedere
aansprakelijkheid van Allround Office voor enige andere vorm van
schadevergoeding, zoals doch niet beperkt tot aanvullende
schade-vergoeding, vergoeding van indirecte schade of gevolgschade,
voorzienbaar of niet voorzienbaar, materieel of immaterieel,
alsmede vanwege vertraging schade, schade wegens verlies van gegevens,
schade wegens overschrijding van leveringstermijnen, schade als gevolg
van het verschaffen van gebrekkige medewerking en dergelijke is
nadrukkelijk uitgesloten voor zover niet in strijd met enige
dwingendrechtelijke bepaling.
9.2. Buiten de aansprakelijkheid volgens de garantievoorwaarden als in
artikel 8 omschreven aanvaart Allround Office uitsluitend aansprakelijkheid
voor schade voor zover ontstaan door opzet of grove schuld, welke
aansprakelijk in geen geval meer zal bedragen dan de prijs.
(excl. omzetbelasting)
9.3. Het recht op schadevergoeding vervalt volledig indien
opdrachtgever, na het ontstaan van de schade, Allround Office niet
binnen 8 dagen schriftelijk hiervan in kennis heeft gesteld alsmede
nadat een periode van 5 jaar is verstreken sinds het ontstaan van de
oorzaak van de schade.
10. Overmacht.
10.1. Geen der partijen is gehouden tot het nakomen van enige
verplichtingen indien zij daartoe verhinderd is als gevolg van een
omstandigheid die niet is te verwijten aan haar schuld, waaronder gebrek
aan of vertraagde levering van door Allround Office benodigde zaken,
noch krachtens wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende
opvattingen voor haar rekening komt.
10.2. Tenzij sprake is van blijvende onmogelijkheid tot nakoming worden in
geval van overmacht de verplichting over en weer opgeschort.
10.3. Indien vernoemde opschorting kostenverhogende werkt ten
aanzien van de te leveren prestatie alsmede in geval van blijvende
verhindering tot het voldoen van de prestatie vanwege overmacht, kan de
meest gerede partij de overeenkomst per aangetekende brief ontbinden.
11. Ontbinding
11.1. Indien opdrachtgever niet, niet tijdig, of niet behoorlijk
voldoet aan
verplichtingen welke voor hem uit enige met Allround Office
gesloten
overeenkomst voortvloeien, in geval van faillissement of
surseance van
betaling van opdrachtgever, stillegging of liquidatie van diens
bedrijf alsmede in geval van gegronde vrees voor niet nakoming van de
(toekomstige) betalingsverplichting(en) is Allround Office gerechtigd,
zonder eerdere ingebrekestelling, elke dezer overeenkomsten geheel of
gedeeltelijk te ontbinden, zulks zonder dat zij tot enige
schadevergoeding of garantie
gehouden zal zijn en gevrijwaard door opdrachtgevers tegen
vorderingen van derden als gevolg van deze ontbindingen, onverminderd de
Allround Office verder toekomende rechten uit onder andere
wanprestatie.
12. Rechtskeuze en geschillen
12.1. Op de tussen partijen gesloten overeenkomsten alsmede op de
precontractuele verhoudingen is Nederlands recht van toepassing.
12.2. Alle geschillen, welke tussen Allround Office en
opdrachtgever
mochten ontstaan naar aanleiding van de precontractuele
verhouding, de door Allround Office met opdrachtgever gesloten
overeenkomst danwel naar
aanleiding van nadere overeenkomst, die daarvan het gevolg van
mochten
zijn, zullen worden onderworpen aan het oordeel van de bevoegde
rechtbank in het arrondissement van vestiging van Allround Office,
tenzij de wet bij regels van dwingend recht een andere rechter daartoe
bevoegd heeft
verklaard.